Hye . Welcome to my blog . Hope you enjoy reading it and do Follow . Thank You ♥

Friday, February 17, 2012


My life as a ranger !



Muka kita happy , tapi dalam hati siapa tau kan ?
Hmm Allah know :'D

Assalamualaikum semua . Hai lama en kita tak update blog . Oh well i'm a busy girl -_____- pidah ! haha takdelah mmg busy pon cikgu-2 bg hw mcm tak jumpa lagi je haiyoo . Tapi semua tuh pon sbb dorang semua nak kita berjaya kan . Okay harini taknak cerita pasal cikgu ke apa ke . Harini nak cerita mcm mana kehidupan aku lepas semua kawan aku pindah asrama . Now let's begin bebeeeeeeh .

ARE YOU READY KIDS
I CAN'T HEARRRR YOUU !


Harituh korang tau kan kawan kawan rapat aku , budak 3 KAA 1 semua ramai yg pindah kan ? okayy so lepas diorang ni semua pindah sekolah tuh mmg agak sunyi . Mmg lah ada budak budak yg gila gila jugak yg selalu je buat bising tapi aku rasa mcm bising tu takde pape . Tapi lama kelamaan aku dapat adapt dgn environment baru . Lagipon aku ada dayah dgn cici . Mana mana kiteorang pergi sama sama . Yg kuatkan hati aku sebenarnya cici dgn dayah tau . SERIOUS TALK .


Then , ada satu hari tuh ada dua orang pelajar baru masuk kelas aku . Satu cina satu melayu . Korang tau kan aku dalam kelas duduk sorang . Tempat Adlia tuh stiill lagi kosong . Tempat tuh lah sekarang yg aku selalu buat sepah letak barang merata rata then hilang baru terhegeh hegeh nak cari . Ermm biasalah lifeless kan . v______v . Lpas tuh hari kedua budak baru tuh masuk , yg melayu tuh dia duduk sebelah aku . Nama dia Alisah . Okay dia mmg peramah . Diadulu dari sekolah KLIA then dia kena ikut ayah dia pindah , and dia sekolah SAB . Lpas tuh ayah dia suruh pindah SSI . ermm tapi yg kesiannya apa yg dah belajar dekat SSI belom belajar dekat SAB .


And hari khamis dgn jumaat dia duduk sebelah aku , serious aku rasa mcm sebelah aku tuh adlia . sbb pelik jugak dah lama tmpat tuh kosong and tiba tiba ada orang duduk . At first mmg aku mcm janggal lah sbb yaa aku bukan peramah mcm korang semua . dgn orang yg aku tak kenal jgn harap aku akan cakap . Teruk kann ? Yaa it's me (Y) . Lpas tuh okaylah dah byk berbual , ajar dia , ketawa ketawa . then hari sabtu sekolah ganti dia tak dtg . Tapi aku tak rasa janggal ke apa ke sbb aku pon mmg dah lama duduk sorang kan .

Then hari isnin dia dtg . You know what , dia bawak satu berita yg aku rasa sedih sgt . Dia cakap mcm ni " Awak maybe hari ni kita last tau , sbb kita mungkin pindah balik esok . Awak jgn bgtau sesiapa eh " Perkataan ni yg buat aku rasa mcm nak jerit je satu kelas ckp jgn pindah . Aku tanya kenapa dia kata sebab dia bnyak tertinggal pelajaran . Yelah sejarah SAB baru sampai mesopotamia tuh , SSI tuh laju mcm apa dah smpai bab 2 stgh . Tapi ssi mmg laju wak . and now even no dia pon aku tak dapat . Dan kaki aku mcm dah patah sebelah sbb i'm alone again . Pity mee !

Hidayah dgn cici buat rayuan . Dayah mcm kalau dapat dia nak pergi . Cici pon kot . Tapi cici kata mak dia tak galakkan and dia tak tau nak pergi ke tak . Aku suruh dia buat istikharah sbb aku tak boleh nak halang masa depan dia tau . Kalau diaorang nie pergi aku mmg dah tak tau nak cakap apa . Speechless . sbb selama ni aku dgn dia orang . Tapi aku akan berusaha kalau mmg betul dorang pergi . aku try untuk tak sedih tak ngis semua . Azwa still ada . dia selalu dgn aku .

Siapa yg tak sedih kan bila sorang sorang . Mak aku kata nanti dekat U masuk matrix berpisah jugak . Yea betul tapi aku jenis yg mati bila takde orang yg aku kenal yg aku rapat . Dan aku bukan peramah . Dalam mulut aku ada emas tapi kecik je . Susah wey aku nak bercakap mcm cici . Cici tuh friendly . Semua orang dia tegur . Jadi kesimpulannya , aku mmg nak buat karangan haha -__- , aku akan try adaptkan diri aku kalau contohnya cici dgn dayah mmg betul dapat tawaran and dorang pergi .


Aku rasa dah habis kot cerita ni . Act banyak je tapi takpelah . tak saggup nak tulis T.T . Hmm so this is my life as a ranger . Very weak ranger yg tak boleh berdiri dgn sendirinyaa . AFK byebye xD


I miss my Adlia , Aina , Yana and all 3 KAA 1
Assalamualaikum :*




Sayang awak . Datang Lagi ♥